2009-09-04

Boriiiing

Usch vilka tråkiga inlägg det har blivit här på sistone. Men tyvärr så kretsar 90% av min tid runt skolan just nu i dessa kritiska add&drop veckor. Idag har jag lyckats adda 1,5 kurser! En kurs (Microeconomics) är klar och Business Math får jag adda om jag tar ett mattetest imorgon. Hade en sådan tur! Sprang in på institutionen och greppade tag i killen som skulle registrera en för sista tillfället för mattetestet i morgon precis innan han skulle stänga och gå (konstig mening). Var den sista som skrev på listan. Tur i oturen, kan man väl säga. Den enda kursen jag inte lyckats adda idag, lovade professorn, som såg ut som en stor valross, att han skulle övertyga institutionen att adda alla som ville adda. "I can be very persistent" sade han pillermariskt. Sweet.

Kvällen avslutades med lite mys och massa bra musik (bl.a. Maskinen) hos Spanjorskan. Gänget gjorde upp massa planer att åka till LA, SF och Vegas baby! Åh, det kommer att bli ett helt underbart år, känner jag... Imorgon ska jag tvätta bilen (själv!), göra mattetestet klockan 14, sedan blir det hem, vila för att gå ut stenhårt på kvällen. Tydligen är helgen innan Labour Day (på måndag) galen! Man festar fredag, lördag och söndag bara för att man har ledigt på måndagen. Logiskt.

Mina tankar är hos er som har det svårt just nu. Kärleksproblem, pluggproblem, pengaproblem... Så mycket jobbigt. Saknar er och tänker på er.


Med glorian på sne'.

No comments: