2009-09-08

Sorority Girl

Idag var jag på Sorority Information Meeting med tjejerna. Efter det var jag både förväntansfull och skrämd. Å ena sidan så låter det verkligen roligt med ett sådant tajt nätverk med tjejer som gör massa roliga saker ihop. Det är ju så typiskt amerikanskt också. Tror jag kommer att ångra mig om jag inte går med och ser hur det är. Å andra sidan... Det var så många omogna små freschmen som (på riktigt!) tvinnar sitt hår, blåser tuggummibubblor och tar det här med sororities på blodigt allvar! Vissa antecknade och andra oroade sig för att de skulle missa en timma av recruiting week. Jag och utbytesstudenterna kände oss riktigt malplacerade. Sedan fick vi se en liten powerpoint med miljoner bilder på massa posande sororities flickor. Ojojoj. Dessutom vägrade de svara på hur mycket terminsavgiften gick på... Har hört rykten om $400... Men då ingår ju ALLT. Alla aktiviteter, all alkohol... Vi får se. Har till och med torsdag att tänka på saken. Vad tycker ni, ska jag gå med i en sorority?


Kanske blir en Sorority Row II.

3 comments:

annika said...

fetyes, och sen skriver du en lika patetisk bok om dina upplevelser!

Naffe said...

haha fetyes! finns sorority som bok?

Sarah said...

Hej Naffe! Du har så himla grym blogg, I love it! Min roomie Amy har varit me i en sorority rätt länge nu och hon säger att hon fått jävligt mycket kompisar...MEN with that said, funderar hon faktiskt på att hoppa av för att avgiften brukar va ganska hög och hon kunde inte riktigt bestämma sig om hon tyckte det var värt pengarna eller inte. Hon betalar 1000 dollar per termin och då bor hon inte ens i deras hus! Personligen tycker jag inte särskilt bra om sororities, har vart på deras fester, bara en massa 17-åringar som blir stupfulla och du e ju världens trevligaste person, du om nån behöver INTE betala för att få vänner, det kommer du lyckas grymt med på egen hand!