2009-09-17

Pledging for Sigma Theta Psi

Kära vänner, ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Har haft så mycket att göra och tänka på att jag knappt hunnit andas. Tänkte i alla fall berätta lite om min pledge process med Sigma Theta Psi.

I tisdags var jag som sagt på personlig intervju. Proper i en LBD (little black dress) och inbakad fläta. Efter diverse fåniga lekar med alla sisters och nya sökande blev vi utkallade en och en ut i trädgården för att bli intervjuade. Klockan var då runt 20 och det var beckmörkt ute. En liten "tron" stod redo med en massa ljus utmed en gång. I andra sidan av gången satt 5 sisters och väntade på mig. De såg alla allvarliga ut och bad mig att svara ärligt på alla frågor. What's your favourite flower? What defines a lady? Who is your role model? What is your biggest dream? och andra klyschiga frågor. Jag höll på att dö av skratt och försökte inte att tappa masken. Intervjun avslutades med "Tell us a joke!". Jag drog den om Bellman i öknen. De skrattade så mycket att de tappade masken totalt!

Häromdagen fick jag ett samtal om att jag skulle få "the bid" (erbjudande om en plats i sororityns rekryteringsprocess). Idag fick jag min "bid". Alla tjejerna samlades hos en sister som bor nära campus. Vi väntade nervöst i nästan en timme. Sedan kallades fem och fem ut i mörkret och leddes sedan en och en längs American River till ett stort träd där systrarna stod på en rad. Väl där fick man ta emot sin "bid" under högtidliga ord och ta emot en ros av en syster och ta hennes plats i raden. Jag försökte desperat hålla mig för skratt för att det var så töntigt och lyckades knappt. Efter att ALLA (runt 20 tjejer) hade gjort det förklarades the pledge process, som går ut på att göra massa uppdrag för att bli redo för sororityn... Egentligen får jag inte berätta det här för er, för allt detta är "strictly confidential"! Seriöst... Vad i helsicke har jag gett mig in på?!

Imorgon blir det råplugg hela dagen i biblan. Kanske lite Pitbull på kvällen?



Plugg på campus, "nyttig" lunch, kära vänner på vid retardbordet på Subway, solnedgång från bilen, mina tjocka böcker och min "bid".

No comments: