2009-09-29

Did I tell you..?

... that I will not be joining a sorority? Nej, det blev lite too much. Vissa av tjejerna är jättegulliga, men många är så unga medan andra så puckade att jag inte kände mig så hemma. Dessutom var reglerna för the pledge process (alltså nollningsperioden) helt sjukt dumma. Kolla in bilden med deras pledge rules. Jag dör av skratt varje gång jag läser att jag inte får gå på gräs. Jag är inte 17 år, ensam och osäker och jag tänker inte hälsa respektfullt på 3 år yngre tjejer med för mycket smink. Det hade varit skönt att ha en gemenskap att ty sig till i denna stora stad, speciellt eftersom majoriteten av mina vänner åker hem till sina hemländer efter jul. Men det ordnar sig! I värsta fall får jag väl börja hälsa på främmande människor...


Jag med mitt pin och min binder, klädd i svart enligt reglerna för pledge-kvällen. Läs reglerna!

Funderar på att hälsa på E i Boston och göra New York samtidigt vid juletid. Dessutom funderar jag på att fira nyår i Las Vegas. Till thanksgiving diskuteras en tripp till LA och San Diego. I helgen blir det i alla fall Lovefest i San Francisco. Och vad ska jag klä ut mig till på Halloween? Så mycket jag vill göra, så lite tid!


Potentiella dräkter från buycostumes

4 comments:

Alma Kirlic said...

Det känns som om sororities är till för att flickor ska hålla sig på mattan när de inte längre är under sina föräldrars kontroll. Jag skulle inte heller ha gått med om jag var i ditt ställe.

Naffe said...

Nej, kände mig alldeles för gammal för att uppfostras. Av småflickor...

Staffan said...

såg dina resplaner, när blir det Vancouver? Du kan ju alltid ta en liten lätt joggingtur hit..
Du får bo på spaet i min nya bostad..

/Staffan

Naffe said...

Heeej Staffan!
Vad söt du är! Tack för inbjudan! Kommer förbi nästa joggingtur så får du visa mig runt! Bor gärna i spaet! :) Du är välkommen ner till sunny Cali också!