2009-09-05

Hotel, motel, Holiday Inn!

Ännu en galen kväll med Hotel Motel-gänget (namnet är taget från Pitbulls låt, vilket har utnämnts till denna termins theme song) och nu är jag trött men glad. Gårkvällens drama utspelade sig på Social Nightclub i downtown. En riktigt snygg och fräsch klubb, tydligen en av de nyaste i stan. Eftersom vi stod på gästlistan (hur gick det till?) betalades inget inträde och vi trippade in. Cosmos, Marguaritas och tequila avlöste varandra. Dans och posing ingick självklart.



En fördel med klubbarna i USA är att de spelar nästan bara hiphop & r'n'b på dansgolven. En nackdel är att det spelas alldeles för lite house! Killarna är dessutom mycket sliskigare här och raggar nästan enbart inom sin egen "folkgrupp". Detta innebär att man har asiatiska killar som är ett huvud kortare och pressar sig mot en och frågar om man är kambodjan eller filippin. Jag som inte ens gillar asiatiska killar (förutom R förstås)... Usch.



Eftersom klubbarna stänger 1.30 (skandal!), blev det efterfest hos Svenskkinesiskan som bor i dormsen på campus. Efter mycket hyssjande och fniss somnade Spanjorskan, killarna begav sig hemåt och jag somnade bredvid den lilla kinesiskan. Ville inte köra hem tipsy med en massa DUI-checkpoints över hela stan.



Eftersom det är Labour Weekend här så kommer folket att festa lördag och söndag också. Dessutom är det Gold Rush Days nere i Old Sacramento (typ Gamla Stan) så det finns mycket roligt att göra i helgen. Kanske ska hinna plugga lite också... Nu, nu ska jag nog ta en tupplur. Eller läsa min nyinköpta Eclipse. Kanske både och?



XoXo (som alla skriver här som avskedsfras)

2 comments:

Oppa said...

LOL! Men syrran! Vad gör hooon med dina fötter? Har du redan fått folk att avguda dig därborta i väst? :P Förresten gillar inte du mig? :'(

Naffe said...

Alla älskar mina fötter! :P
Jo, vännen jag gillar dig med, men räknar dig inte riktigt till asiaterna! Din banan! :)