2009-09-27

Movie night

Igår var jag som sagt på drive in-bio och såg två filmer till priset ($7) av en. The Informant var mer av ett drama med svart humor. Matt Damon var för en gångs skull inte hunkig och actionhjälte, utan gjorde en riktigt bra insats. Men jag förstod inte så mycket eftersom det var svårt att höra. På drive-in ställer man ju in en kanal på sin bilradio och hör via den. Problemet var bara att jag satt utanför bilen, så ljudet var inte den bästa. Så istället somnade jag 2 gånger och vaknade till eftertexterna. Dessutom var det nästan 38 grader igår kväll, så jag koncentrerade mig mest på att inte svetta ner alla omkring mig. District 9 var desto mer spännande och hemsk. Den är ju egentligen lite bisarrt rolig (aliens som käkar kattmat), men mest tragiskt och framställer människor som universums grymmaste varelser... Stackars alla aliens. Rekommenderar den starkt i alla fall!

Nu ska jag göra massa homeworks online! Lycka! Not.


No comments: