2009-09-06

Pepper spray

På grund av alla varningar och allas oro och omtanke, har jag börjat bli extremt försiktig nu när jag är ute på nätterna. När vi klubbar så ser vi till att inte gå någonstans själva, oavsett hur fulla vi blir. Vi undviker och ignorerar allt som verkar onormalt. Ikväll gick jag från Kanadensiskans dorm till min bil och hela tiden såg jag mig om, höll hårt i nycklarna och gick så snabbt över parkeringsplatsen att jag fick kramp i ena vaden. Låste självklart bilen så fort jag satt mig.

Vanligtvist brukar jag ju göra dumma saker mitt i natten och cykla eller gå ensam i Uppsala utan att bry mig. Men som sagt, det här är inte lugna, trygga Sverige. Ska faktiskt köpa mig en pepparspray. Min stackars moster och hennes man måste oroa sig så för sin lilla naiva niece från Sverige, men de skulle aldrig säga det till mig. Visst att de varnar mig för vissa saker, men de lägger sig verkligen sig inte i vad jag gör. Otroligt schysst, vilket gör att jag verkligen vill göra allt för att inte oroa dem.

Så oroa er inte, kära vänner. Ansvarslösa, naiva Naffe är så försiktig så.


Pepparspray

2 comments:

Marie said...

Sverige vann! Zlatan gjorde mål på övertid;)

Haft en bra helg vännnen?
Kramar

Naffe said...

Haha, jo jag läste det sen! Den där Zlatan! :)

Helgen var underbar! Hoppas du hade det bra! KRAM