2009-09-07

Lean back! Lean back!

Jag är nykter. Var designated driver ikväll. Duktiga Naffe! Kom nyss hem från en grym minikonsert med Fat Joe på den mexikanske klubben Azukar. Kvällen började väl sådär, med dyr parkeringsavgift, pms-iga vänner och allmän nykterhet. Vi kom nästan inte in på klubben på grund av ett par sneakers, fast vi stod på gästlistan. Det var riktigt skumt, när vi väl började gå därifrån, besvikna och sura, kom plötsligt en man springande efter oss och ropade tillbaks oss. Vet inte om det var ägaren, men han sade till vakten att vi var ok och vi blev insläppta direkt. Men det är sjukt strikt med dresscoden här. Killarna måste ha skjorta instoppat i byxorna och "finskor", finns en lååång lista på vad killarna inte får ha på sig.. Tjejerna... Tjejerna kommer in oavsett vad de har på sig. Förutom klädsel kollar de dessutom två gånger på ID och kollar väskor på tjejer och kroppsvisiterar killarna. Detta sker på nästan alla klubbar i stan. $10 för en konsert är ju inte farligt dock.



Stämningen på Azukar är otroligt olikt de andra ställena vi varit på. Det är lite mer ghetto. Många hootchi mamas i kortkort och många flörtande latinos och afroamerikaner. Mycket sliskig stämning. Musiken var blandat hiphop och r'n'b (of course), men djn sög kopung. Kvällens roligaste kommentar måste vara Svenskkinesiskan: "Jag undrar om de har Corona här...?" På en mexikansk bar?

XoXo

P.S. Hittade just en dollar i min bh. Fat Joe kastade ut pengar från scenen och jag fångade en! Och stoppade den i min bh... Hootchi mama!



No comments: