2009-09-10

L. O. V. E.

"... is just a word I'll never learn to pronounce!" Åh, Starstrukk's 3OH!3 är just nu världens bästa låt. Så energisk, så partyglatt, så livfullt! 3 saker jag inte känner just nu. Har bara gått 3 dagar i skolan den här veckan på grund av Labour Day och ändå är jag så fasanfullt trött. Är alldeles matt. Ser lite så där retard ut. Det är lätta kurser, men informationsflödet är gigantiskt känns det som. Och allt är ju på engelska! Sitter fortfarande på lektionerna och tror att det ska komma små rader subtitles under professorns ansikte, men istället får man anstränga sig för att försöka förstå. Dessutom är mina klasser så basic så det är mycket freschmen, vilket innebär 18-åringar, vilket innebär mycket prat på lektionerna, vilket innebär att jag inte hör ett jota.

Men idag har jag lyckats adda alla mina kurser som jag ville ha! Yes! Min valrosslärare i Accounting addade 14-15 studenter utöver gränsen, trots att hans klass är verkligen på bristningsgränsen. Folk sitter på golvet längs väggarna på hans lektioner! Min mattelärare (som är en Hannibal Lecter-kopia) vägrade dock adda någon som hade en IAD-poäng under 30 och som inte varit på alla hans 4 lektioner, fast han hade 7 lediga platser. Jag har varit på 3 av 4 och hade IAD på 36, så det var "acceptable"...

Snart ska ni få se mitt schema! I morgon blir det att åka och visa upp vaccinationsintyg, köpa pluggtillbehör och kanske plugga på campus. Får inget gjort hemma. Jag och Spanjorskan ska senare på eftermiddagen på 2 sororitymöten, får se vilken vi gillar bäst! På kvällen väntar eventuell tjejutgång! På lördagen kommer jag att åka på äventyr! Var och vad jag ska göra berättar jag imorgon! Åh, jag längtar!


Bild från LeLove

No comments: