2009-09-07

Ett vuxet barn

Någon dum applikation på Fejjan räknade ut att medelåldern på mina vänner var 25. 25 är ganska vuxet. Mina vänner är ganska vuxna. Sedan satt jag och kollade på mitt nyhetsflöde på Fejjan och insåg att mångas statusar handlade om barn, köpa lägenhet, flytta ihop, giftermål, plocka lingon och blåbär... Tittar man noga på mångas bilder ser man hur åldern börjar synas i deras ansikten. Sena kvällar, plugg, jobb, alkohol, cigaretter, brustna hjärtan har lämnat sina spår. Mina vänner är vuxna nu.

Sedan tittar jag på min profil. Naffe, 22 år. Jag ser exakt ut som jag gjorde när jag slutade gymnasiet. Samma bäbiskinder, samma hysteriska leenden och till och med samma frisyr... Mina bilder och statusar handlar om fester, alkohol och att börja skolan. Många kanske fnyser åt mina bilder och tänker "väx upp, lägg pengarna på viktigare saker!". Men detta är min prime time i livet. Jag tänker och kommer att njuta av den här tiden så länge det går. För snart sitter jag där och uppdaterar min status med: "Jag och älsklingen ska ut och gå med bäbisen och titta på ett hus i närheten! Lycka!"

XoXo


Studentkryssning till Tallinn och utekväll i Sacramento. Ser ni någon skillnad på mig?

3 comments:

Alma Kirlic said...

Lite mer uppspärrade ögon i Sacramento? Ja, och uppsatt hår. :)

Alma Kirlic said...

En tilläggskommentar: Njut så mycket du bara kan. Jag följer gärna din blogg och lever genom dig. Gammal som jag är. Puss.

Naffe said...

Haha tack vännen! Du är inte gammal! Du är ung och galen! En poet är vad du är!