2009-09-02

Vietnamese food is the bomb

Yes! Idag har jag lyckats adda en kurs! En statistikkurs som kommer att vara så enkel, men jag måste ta den ändå. Professorn var så snäll och sa till och med att jag bara kunde sitta där på lektionerna så skulle han "pass" mig.

Idag har jag fått min första riktiga amerikanska vän (alla andra är ju asiater eller exchange), tror jag. Vi stod både hos professorn och bad honom adda oss, gick sedan båda vilse dit vi skulle och stod både och bankade på en annan professors dörr. Sedan snackade vi lite skit och plötsligt fick jag erbjudandet om "go floating" på American River. Alltså, ungdomarna dricker sig fulla och tar på sig en livväst och flyter längst America River. Hur dumt låter inte det?! Men man måste ju testa allt i livet en gång, right?

På eftermiddagen var jag, Svenskkinesiskan och Kanadensiskan iväg till Stockton Boulevard som är som China Town/Little Saigon här (älskar att ha bil!). Vi tänkte käka phơ men Phơ King II var stängt så det blev annat gott på Hương Lan istället. Vi skrattade ihjäl oss den modiga Kanadensiskan som testade allt inklusive bubble tea med massa gelé. C'est magnifique!

En bättre dag idag alltså. Men imorgon kommer att vara helvete igen, ska adda 3 klasser. Vet inte hur det kommer att gå. Håll tummar och tår för mig, kära vänner!



2 comments:

Oppa said...

Se till att ha en flytväst som har en rem genom grenen och nackstöd :P Have fun!

Naffe said...

Haha, du är inte ens oroad oppa?