2009-08-27

Are you Filipina?

Totalt fem personer har oberoende av varandra sagt att jag ser ut som en filippin. En man på flygplatsen, min moster, en kvinna på sjukhuset, en kompis och en kille på DMV. Först trodde jag att det berodde på min solbränna eftersom filippiner är ganska bruna, men tydligen har jag filippinska drag (?) också. Det är ingen som har gissat på vietnames. Det är häftigt i alla fall att amerikaner kan se skillnad på asiater och inte kallar alla för kineser som i Sverige.

På tal om filipiner. När jag fick skjuts hem häromdagen åkte en filippinsk kvinna från sjukhuset där min moster jobbade. Hon ojade sig och höll på om hur söt jag var och att hon ville gifta bort mig med hennes son. Alla bara skrattade och trodde hon skämtade. Men hon ville ha en fest hemma hos min moster så hon kunde presentera oss för varandra. Skratten dog bort lite och när den filippinska damen lämnade bilen, suckade min moster "Hennes son är jättefet, jätteful och har nyss börjat på college...". Asiater alltså!

Ironiskt nog kom moster just in med en passande T-shirt till mig att sova i. Se nedan!


Filippinska i T-shirt från Filippinerna?

1 comment:

Björn said...

Oh, yes! Me likie the T-shirt! Hahahaha!