2009-08-17

Life is good

Jag klarade the written test! 35/36 rätt! Synd att asiatkillen inte rättade mitt prov igen, då hade jag förmodligen skrikit "In you face, gook!". Men om jag ska erkänna så var provet inte svårt, flervalsfrågor med ganska lätta svarsalternativ. Men det är ändå väsentliga skillnader på körsättet och trafikregler här och i Sverige. Dessutom fattar jag inte hur mycket mph (miles per hour) och feet och shyte är. Ah well, nu är det över. Har fått ett temporarly license och nu återstår bara uppkörningen. Läskigast kommer att bli hastigheterna och de sexfiliga motorvägarna, annars så kan jag ju köra ganska stabilt och riskmedvetet. Tror jag.

Moster Jennifer och jag firade mitt resultat med shopping! Tant Ching, en överviktig kinesisk tant, vännina till min moster erbjöd sig att skjutsa oss till Arden Fair Mall. Jag höll på att spy i baksätet. Trött, svettig, hungrig efter tidig frukost... Och tant Chings hemska röst! Hon pratade oavbrutet (oavbrutet I'll tell you) med en nasal, högljudd röst och bröt extremt mycket på kinesiska. Fattade knappt ett ord. Fick däremot nästan migrän.

Shoppingen var dock inget att klaga på. Är inget fan av amerikansk design, men GAP och lågprisjättarna JC Penney, Forever 21, Macy's har ju så sjukt mycket att välja på. Nu är affärerna dessutom inne på 75% off reapriset (50%), så då kan man hitta riktiga godbitar för priser bättre än H&M. Till exempel mina jeans från GAP kostade $50 på rean vilket är 350 svenska riksdaler. Typ $200 (~1400) gav jag idag för allt, vilket nästan är en helt ny garderob! Dollarn är ju ganska ok just nu. I like.You like?


Moster och jag töntade oss lite o provrummet på GAP och tog på oss likadana outfits.
Ni ser, jag brun och rund, hon blek och smal
...


Bar omkring på dessa i totalt 5 timmar...


Resultatet ser ni här! Klicka för att förstora!

5 comments:

Anonymous said...

Grattis! Visste du skulle fixa det till slut, Plooop! =)


Din R

Reya said...

Vad roligt att du köpte den rosa toppen. såg väldigt cute ut på dig!

Marie said...

Grattis! Det har varit lite som att följa en dokusåpa att läsa dina inlägg om körkortet. Lagom mitt i tentaplugget. Önskar att jag vore där och kunde shoppa med dig, galet.

Massor med kramar
Marie

Kenneth Johnson said...

Bra jobbat! Allt är lätt om man är väl förberedd.

Hälsningar
Kenneth

Naffe said...

R: Tack babe! Och roligt att du kommenterar.

Reya: Tack gumman!

Marie: Kom hit och shoppa! Lycka till med plugget, vannen!

Kenneth: Tack Kenneth! Du har sa ratt sa!