2009-08-12

Me, miss Hawaiin Tropic?

I morse vaknade jag vid 07 av mig själv. Jäkla jetlag. Men idag var det praktiskt för jag skulle ner till DMV, motsvarigheten för Vägverket, för att fixa kalifornisk körkort. En intressant process. Först kom jag dit 30 minuter innan de öppnade för att stå i kö och fylla i konstiga papper. Var tvungen att ange vikt, ögonfärg och dylikt... Fick äntligen komma in, sitta ner och vänta på min tur. Passade på att spana in människorna. USA är ju väldigt heterogent, men Kalifornia är extremt heterogent. ALLA typer av människor finns. Ingen bryr sig särskilt mycket om hur man ser ut eller är. Känns skönt. Väl framme vid disken träffade jag en trevlig blond tjej som var hjälpsam men lite stel. Den mörka killen i disken bredvid däremot var lite rolig (och gay). När han betjänat sin kund stirrade han på mig och fnissade lite. Han hade lite ljusgröna tänder.
- Wow, you're really tanned! utbrast han.
- Hehe, yeah, I'm from Sweden. We love tan.
- Oh, really? It's a fake tan?
- No, it's natural, but I've been on a vacation, so...
- You mean, you people goes to a place to get tanned?
- Yeah, like Greece...
- Oh really, that's odd... You look like Miss Hawaiin Tropic! *fniss*
"You have green teeth!" sa jag inte utan just då blev jag klar och fick gå till en annan disk. Jag log lite artigt åt honom och skyndade mig iväg.

Vid den andra disken fick jag lämna fingeravtryck och ta foto. Gubben som hjälpte mig var lite mysig och skrek nästan över hela lokalen att jag inte log på fotot och att jag borde det, så att polisen kan se att jag är "a happy person"... När allt var klart, trodde jag att det var dags att åka hem, men nej. Plötsligt schasade de in mig i ett litet rum med massa bås, där jag skulle ta det skriftliga testet direkt. Förvirrad och inte alls redo satte jag mig ner och gjorde det. 36 kryssfrågor och man fick ha max 6 fel. Fick 10 fel. Måste alltså tillbaks, göra om det och sedan köra upp. Dear me. Men det ska nog gå! Nu ska jag käka lunch och sedan ta en runda på löpmaskinen. Later!


Miss Hawaiin Tropic?

No comments: