2009-08-10

Jetlag

Plötsligt slog jetlagen till som en slägga. Känns som om jag inte har sovit på flera dagar... Idag har jag hängt med mostern och shoppat på outlet. Allt är verkligen SÅ mycket billigare här... Farligt.
Jag har även hunnit träffat min kusins familj som bor i ett drömhus med jacuzzi, biljardbord, pool som skiftar i olika färger (ljus) och en liten 2-årig krabat vid namn Darren som jag är faster åt... Faster... Där ser man.

Har fått reda på att jag kan få ett temporärt Californian körkort som gäller lika länge som mitt visum, så förhoppningsvist behöver jag inte göra något test... Trafiken verkar dock livsfarlig, men man tar sig ingenstans utan bil, so what to do? Som min kusin sade: "Driving drunk, it's the American way of driving."

Imorgon kommer lite fler bilder. Stay tuned.



Min lilla walk-in closet med mina nyinköpta älsklingar! Nike vindjacka, Hilfiger-flipflops och låga krämfärgade Converse. Känner mig som Ebba von Sydow...

5 comments:

annika said...

Hur blev du faster till ditt kusinbarn? Låter väldigt spännande... ;)

Naffe said...

Haha, jag var väldigt trött igår... Men här kallas jag för faster på vietnamesiska liksom. Svårt att förklara!

Alma Kirlic said...

Haha, ja, verkligen som Ebba von Sydow. Särskilt med tanke på att du kallar klädkammaren för walk in closet. Men du bor i USA nu så det är inte samma sak ändå...

Intressant att läsa om dina dagar i Amerikatt. Fortsätt att skriva. Jag läser med spänning. Kram kram

Naffe said...

Haha, söta Alma. Ja, det var lite meningen att överdriva min fjollighet. Det är faktiskt en klädkammare.

Marie said...

Skulle ha gjort precis samma sak! Ser dock fram emot bilden på dig och den dubbelt så stora resväskan när du ska tillbaka till Sverige så småningom;)

Kramar