2009-08-12

Drinking in downtown Sacramento

Ikväll var kusinen ledig från jobbet och frågade om jag ville med ner på stan och "hang out" med honom och hans flickvän (som är från Hong Kong!). Well, of course! Jag fick en rundtur i centrala Sacramento och vi satte på ett fräscht bar/lounge-ställe vid namn Bistro. Happy hour här innebär väldigt billiga drinkar, typ $3 vilket motsvarar typ 20 spänn per drink. Nice. Men svenne som jag är beställde jag rosé. Haha, kusinen och dennes flickvän hade typ aldrig sett eller smakat det förut. I och för sig har jag aldrig testat Blue Moon-öl förut. Den är orange. Anyways, var det en trevlig kväll och jag gillar verkligen min kusin och hans tjej. Kul att kusinen är lika lättpåverkad och blir lika röd som mig. It's in the genes. Ok, jag är fortfarande lite på kröken just nu, "on the buzz" som man säger här, så jag ska nog gå och lägga mig. See you on the other side!


1. Min lunch bestående av smarriga vietnamesiska degrullar.
2. Suddig White House i Downtown.

3. Min kusin och hans Vivianne.

4. "Vår" busiga hund Stewie (döpt efter Family Guy-bäbisen).

No comments: