2009-08-27

Lost in Sacramento

Jag måste vara världen största idiot. Vem fan beger sig ut på kvällen i Sacramento utan en karta eller en GPS? Tydligen jag. Jag och en vän bestämde lite spontant att vi skulle till ett outlet lite utanför stan, men eftersom jag körde vilse redan på väg dit blev jag riktigt sen, så vi bestämde oss för att åka downtown och kolla på ett mall där istället. Jag kör verkligen som en turist just nu, tvära svängar, konstiga stopp mitt i vägen för att kolla skyltar. Men jag är fortfarande försiktig som en äkta svensk. Lovar att bättra mig sedan när jag hittar vägarna bättre. Vi kom fram, shoppade lite, åkte och handlade lite mat, käkade middag... Och plötsligt var klockan 22.30 och jag kom på att jag själv skulle ta mig hem utan vägledning eller någon som skjutsade mig!

Men det gick bra. Eller jag körde vilse typ 10 gånger, gjorde 10 U-turn, fick ringa en orolig kusin 10 gånger och be honom vägleda mig. En hemresa på 30 minuter slutade på den nätta tiden 1 timme Men jag hittade hem utan större men. Inte fysiska men i alla fall. Är kanske lite adrenalinstinn efter att kört på motorvägen mitt i natten utan att veta var jag skulle. Men nu är jag hemma. Moster och hennes man var inte särskilt oroliga (tydligen hade de skällt på kusinen istället), utan frågade mest om jag var rädd när jag var vilse. Jag lovar att jag aldrig ska göra det igen. Inte utan en karta eller GPS i alla fall...

No comments: