2009-08-19

Hälsofreak

Kom nyligen hem från kusin Dan (låter som kamrat Dan...). Har lekt med världens sötaste kille. Gott folk, jag har även simmat i kusinens pool! Måste ha simmat i alla fall 500 meter. Vattnet var 25-gradigt efter en dag i solen. Damn vad det var skönt och damn vad det är oskönt i armarna nu. Jag är ju så sjukt otränad. Nej, från och med nu: inga jelly&peanut butter sandwiches och Ben&Jerry's. Bara hälsosam mat.

Har faktiskt inte käkat så mycket skräpmat här ännu. Här hemma lagar jag eller mosters man någon fräsch vietnamesisk rätt och det finns alltid massa färsk frukt. När vi var och shoppade, käkade jag pad thai, på orientation-dagen käkade jag indisk lammgryta (från Mother India) till lunch och en Grilled chicken wrap (från The Steak Escape) på shoppingrundan. Inga pommes eller burgare än så länge. Yay! Men som sagt, har bara varit här i 2 veckor. Skolan och stressen har inte ens börjat ännu.

Angående motion så, förra veckan sprang jag 3x30 minuter och den här veckan har jag promenerat mycket (på Mall haha) och idag simmade jag 30 minuter. Det är inte så att jag vill tjata om hur duktig jag är, utan det är lättare för mig (med er hjälp) att hålla koll på mig själv om jag skriver här. Synd att ni får lida för det.



1. Poolen, så mörkt var det när jag simmat klart. 2. Kusin Ed och Vivanne spelar pool.
3. Darren gillar min kamera. 4. Mitt mellanmål efter simningen: papaya, cantaloupe, mango.

2 comments:

Anonymous said...

Duktig du är, min fina älskling!


/Din R

Naffe said...

Tack älskling! <3