2009-08-30

Blame it on the a-a-a-a-a-alcohol...

... sjunger Jamie Foxx i Blame It On. Ja, låt oss skylla allt på alkoholen. Igår var vår första riktiga utekväll i Sac och det pendlade från halvkatastrofal till en riktigt lyckad kväll! Klockan 19 åkte jag iväg för att hämta upp Tysken, Kinessvenskan och Kanadensiskan. Klockan 20 beräknade jag att vi alla skulle vara hos Spanjorskan. Men ack nej. Tysken hade glömt sin vodka och tjejerna sina pass. Det blev en tur förbi Safeways (motsvarigheten till typ Hemköp) för att inhandla alkohol och sedan en tur tillbaks till campus för passen. När vi äntligen var på väg åkte vi extremt vilse för att Tysken trodde att han kunde hitta samtidigt som han drack en halv flaska Bacardi Gold i bilen. Vi kom inte fram förrän klockan 21.30 typ... Vi hann bara med ett glas rosé och sedan blev vi upphämtade av Kinesen och åkte ner mot downtown.



Klubben Empire är tydligen en av de största klubbarna i stan, men en lördagskväll var det ganska dött. Kinesen förklarade att ingen går ut på lördagar i Sac, utan att det var fredagar som gällde. Men vi hade kul ändå efter tequila shots och blåa drinkar... Det var en ganska ok klubb med mycket asiater, gogodansare och en stor scen för VIP-booth. Vi dansade, fotade allt och alla och hade sjukt kul tills klubben stängde... Klockan 1.30. Shit, tidigare än nationerna i Uppsala till och med. Det blev efterfest hos Spanjorskan och runt 04 stapplade jag genom dörren på mina 13 cm klackar och träffade min mosters man på väg till jobbet. Oj. (Jag gillar verkligen min moster och hennes man. De bryr sig om mig, men låter mig ha 100 % frihet.) En riktigt lyckad kväll med andra ord, även om man börjar inse att man kommer ingenstans och kan inte göra någonting utan bil i det här landet. Fler bilder hittar ni här.


Idag har varit en riktigt seg dag. Vaknade 09 för att åka och hämta min bil, kom hem, sov till 13 och skjutsade moster till jobbet 14, tankade bilen, kom hem 15 och har suttit och ruttnat framför Facebook sedan dess. I morgon börjar skolan! Ska bli så spännande!

No comments: