2009-08-22

Yellow Fever

Var bjuden på en VIP-födelsedagsfest ikväll på Empire, men bestämde mig för att umgås med moster och hennes man som var lediga idag. Mycket moget beslut av mig måste jag säga. I och för sig är jag dödstrött efter igår. Kom hem tidigt, runt 03 och drack kanske max 2 drinkar och lite bubbel. Ändå så trött och sliten. Too old for this shit, säger jag bara.

Fick många kommentarer om att jag festade med värsta asiatgänget. Det är chockerande även för mig. Gillar egentligen inte att hänga med asiater. Speciellt svenska asiater som tror att de är så speciella och snygga, bara för att vi är så få i Sverige. Mycket skitsnack bakom ryggen, skryt och annat bullshit. En jobbig mix av traditioner och modern livsstil. Men asiaterna här annorlunda. De är ganska ok. Men de är trots allt amerikaner. Jag är en omogen skit, men jämfört med dem så känns jag nästan 5 år äldre. De flesta bor hemma, kan inte laga mat, har aldrig varit utanför Calis gränser, för att inte säga USAs gränser, vet ingenting om Europa eller omvärlden...

Jag vet inte vad jag yrar om. Ska nog gå och låta bed bugsen bitas snart. I morgon blir det State Fair med några andra exchange students. Är ganska stolt över att vi tog tag i det och fixade det själva. Rollercoasters and american junk food, here I come!


I saw a beautiful sunset, and I thought of you... (Bildkälla)

2 comments:

Anonymous said...

gör som jag har gjort alla dessa år... du behöver inte älska asians, men man kan ha det väldigt roligt ändå och sen lär man sig massor med (intriger o sånt shit du vet). Tro det eller ej, men det e sant. Ibland är det bara så skönt o acceptera läget, låt de bjussa, det hör ju till den asiatiska kulturen, även om de bor i Amerika. Ha det sååååå kul på festivalen idag (söndag i Sverige). Asian power..remember I´m asian toooo!!! Viet power :P. Otäckt med olyckan. Kör försiktigt. Kramis/chi T

Naffe said...

hehe, ja jag antar att man lär sig ganska mycket också. självklart låter jag dem bjuda! ;) ASIAN POWER! :D kram på dig, kära chi