2009-08-20

Frågor och svar

Hurra! Sprungit 30 minuter på löpmaskinen. Feels good. Har fått några likadana frågor på sistone angående USA-vistelsen och framförallt körkortet. Tänkte bara klargöra vissa saker.

  1. Var är du? Sacramento, California. Inte LA. Inte San Francisco.
  2. Varför tar du amerikanskt körkort när du kan köra med svensk körkort där? Mitt svenska körkort får jag bara använda i 2 månader här som turist. Är jag här längre och vill köra bil måste jag söka ett amerikanskt. Den största faktorn är dock bilen som jag ska få låna från kusinen. Föraren till den bilen måste ha amerikanskt körkort för att försäkringen ska täcka skadorna vid olyckor osv.
  3. Vad är det du ska plugga där? Jag ska plugga grundläggande kurser i business & administration. Denna termin ska jag läsa mikroekonomi, makroekonomi, bokföring och statistik, tänkte dock byta bort statistik eftersom jag redan läst grunderna i det.
  4. Var bor du? Bor hos min moster och hennes man i deras hus på 8804 Inisheer Way, Sacramento, CA 95828. Har eget rum, badrum, garderob och bil. Bor 15-20 minuters bilfärd från Sac State. Betalar ingen hyra (trots vilda protester från mig och min mor) men lägger till lite pengar i matkassan varje månad och betalar min egen bilförsäkring.
  5. Hur känns det? Just nu känns det ok. Det känns bra med släktingarna och bostaden. Är ofta uttråkad, då jag inte kan ta mig någonstans utan bil och skolan inte arrangerar fler aktiviteter för oss utbytesstudenter. Men det blir nog bättre sen. Saknar er därhemma självklart.
Fler frågor? Tack för att ni alla bryr er så mycket om mig! Det värmer.

No comments: