2013-09-17

Busy bee

Idag har jag verkligen varit ett busy bee. Vaknade kl 8, gick upp och käkade frukost och Facetimeade lite med min älskade lille Leon. Jag kan inte fatta att jag saknar en liten bebis så mycket. Men han är ju bara en sådan solstråle! Sedan begav jag mig ut och sprang i det fantastiska vädret. På morgonen är temperaturen perfekt, runt 20 grader sol och en lätt bris. Annars är det typ 30 grader plus nu på eftermiddagen...

Efter en dusch och en lätt lunch Facetimeade kära Fadia mig från Kalix! Det är fantastiskt hur man nu kan prata och se varandra tvärs över Atlanten! Det var i alla fall mysigt att prata en liten stund om vår bröllopsplanering och uppdatera mig om hennes liv. En rolig sak är att Fadia var faktiskt den första av mina vänner som träffade Anthony. Jag hade börjat dejta honom när hon hälsade på i Sacramento. Jag hoppas verkligen att hon kan komma på vårt bröllop. Annars är det lite jobbigt med gästlistan nu, men jag får älta det med er en annan gång.

Åkte till downtown för att träffa en läkare som kunde skriva på att jag fått alla viktiga vaccinationer för min uppehållstillstånd-ansökan. Tydligen hade skyddet för stelkramp gått ut för 5 år sedan, så jag var tvungen att ta en stelkrampsspruta (för $60...) och punga ut $150 extra för intyget. Förstår inte hur immigranter från fattiga länder kommer hit. Det är ju sjukt dyrt att söka uppehållstillstånd här. Min ansökan om permanent uppehållstillstånd och Anthonys ansökan för mig "alien relative" kostar nästan $1400 (9000 kr!) tillsammans! Ack och ve.

Det blev 5 km i solen! Inte min snabbaste runda, men jag är glad att jag gjorde det!


Fick Facetimea för fullt idag. Leon är faktiskt mycket gladare när han facetimear med mig, än på de bilder jag lyckas ta på honom...


No comments: