2013-09-11

Detaljer

God morgon, alla fina! Jag vaknade typ kl 09 idag, börjar anpassa mig till tiden här nu. Gick upp och gjorde A en macka att ta med till frukost. Vanligtvis brukar jag göra både frukost och lunch till honom, men idag ville han inte ha med mina goda nudlar eller pasta... 
...
Skrev detta kl 10 typ, men vid 10.30 dök Dave (Anthonys och hans mammas contractor) upp och skulle ta ner vårt "altantak". De ska bygga en ny där så småningom. Så, jag fick hoppa i Anthonys gamla jobbar-jeans och hjälpa Dave såga, bära ut träet till lastbilen och annat skoj. Anthony ville passa på att rensa ur garaget lite också, så jag fick rensa och slänga grejer och sedan slå sönder en gammal bokhylla som han ville bli av med. Allt detta gjorde jag medan min fina man är på jobbet och tjänar pengar, haha.

Nu är jag täckt i sågspån och måste ta en dusch! Men det ska bli spännande att se hur vår lilla trädgård blir sen. Vill ha en härlig lounge därute med sköna möbler och ljus och gröna växter överallt, så man kan sitta och läsa en bok eller dricka ett glas därute... 

På tal om att fixa i hemmet var jag på Marshalls igår och köpte lite grejer till hemmet. Här kommer lite bilder på det och även på de två stora speglarna vi satt upp. Det börjar kännas som VÅRT hem. 

Köpte dessa fina dekorationskuddar, visst passar dem i vårt brun-gråa vardagsrum!

Köpte ett fint set handtvål och handkräm och en krämvit Calvin Klein-handduk till gästbadrummet

Här ser ni vårat badrum med den nya spegeln! Visst är den snygg? Känns lite lyxigt.

En färgglad spegel i hallen till vårt sovrum, livar upp den gråa väggen lite.

No comments: