2013-09-09

God middag!

Hej kära vänner! Måndag idag, en ny vecka! Vad gör jag på min måndag då? Igår kväll satte Anthony med lite (med betoning på lite, eftersom jag halvsov) hjälp från mig upp en gigantisk spegel i badrummet (ni ska få se sen!), så idag har jag städat våra badrum så att dem glänser. Har även städat i köket och satt i gång diskmaskinen. Har även städat lite i våra gästrum och ska senare laga lite middag till min man, hehe. Jag är väldigt lyckligt lottad som har en underbar man och ett fint hem...

Nu måste jag sätta mig med mina immigration papper och fylla i dem. På onsdag har jag bokat ett besök på ett USCIS (US Citizen and Immigration Service) office i downtown Sac. Då ska jag lämna min ansökan om green card/uppehållstillstånd och betala avgiften ($1000 ≈ 7000 SEK!). Förhoppningsvis går det snabbt så att jag kan få mitt amerikanska social security number snart.

Har även hunnit Facetimea med Leon och min käre pappa. Vad jag saknar dem!

Nej, nu måste jag fokusera på mina immigration papper. Just det, i kväll kommer vi även att åka och hämta vår nya..! Ni får två ledtrådar: den är metallic vit och den brummar!

En fin bild jag tog sista dagen i Sverige, på min saknade, älskade lille Leon...

No comments: