2013-09-17

Spännande!

Kommer ni ihåg att jag berättade om att jag träffade en svensk apotekschef i vår kvarters Rite Aid-apotek? Vi har hållit kontakten via email när jag var i Sverige, hon har försökte fråga hennes chef om han kan anställa mig som intern på hennes apotek, men han har inte haft resurser. Häromdagen var jag förbi och hälsade på henne och tackade för hennes hjälp. Hon är en väldigt rar och hjälpsam tjej.

Igår kväll fick jag i alla fall ett meddelande på Facebook om att hennes chef ville anställa en till tekniker, så hon tipsade mig om att ringa honom och berätta att jag letar efter internship. Jag ringde och han tyckte att jag skulle komma in och träffa honom på onsdag! Förhoppningsvis leder det till någonting, om inte annat en kontakt med en Pharmacy District Manager! Dock har jag ju inte fått mitt greencard, work permit eller social security number ännu... Så vi får se vad han säger.

Nu ska jag ut och springa och sedan blir det en busy day idag. Ska fixa det allra sista med mina immigration-papper (läkarbesök för att bekräfta mina vaccinationer, ta passfoton, kopiera några papper, gå till postkontoret och skicka iväg skiten...). Tjingeling!

No comments: