2013-09-20

Det går framåt!

Igår när vi satt i bilen på väg till Vizcaya sade Anthony att han var så stolt över mig. Stolt över hur mycket jag lyckats åstadkomma efter min flytt hit och hur bra flytten har gått eftersom jag har jobbat så hårt. Jag blev lite rörd. Jag tycker att han har hjälpt till mycket också, men han menar att mycket har jag åstadkommit helt själv. Tack älskling!

I onsdags var jag som sagt på intervju med Bob, en pharmacy district manager för Rite-Aid. Vi träffades på en Starbucks och jag trodde det skulle vara en kvarts intervju, men vi pratade i nästan en timme! Han sade att den svenska apotekschefen Nasi trodde och ville satsa på mig och det gjorde han också. Så han ska prata med sin chef och höra av sig inom några dagar. Håller tummarna!

Igår kväll vid kl 23 hade jag ett skypemöte med Annika från Läkemedelsakademin. De behöver någon som kan vara ämnesansvarig för en e-utbildning som ska bli klar till årsskiftet. Det går ut på att man ska utforma teorin till en e-utbildning för farmacevter på apotek. Låter spännande och praktiskt för mig som kan jobba på distans och har tid just nu, men de hade flera kandidater till tjänsten, så vi får se!

På onsdag nästa vecka ska jag till DMV (Department of Motor Vehicles) och ansöka om nytt körkort och göra teoriprovet! Måste också åka och ta fingeravtryck till min ansökan för en Internship License, utan den får jag inte göra påbörja min internship. Än är det en lång väg kvar tills jag kan slappna av och bara vara i det här landet...

No comments: