2013-09-10

Hemlagat

Hej igen, vänner! Det gick bra och snabbt hos översättaren. Han översatte det på 40 minuter (hann handla mat i asiataffären till och med) och det kostade 25 dollar. Fantastiskt, jämfört med då jag bad vietnamesiska ambassaden i Sverige översätta det... Fick hosta upp 600 kr, det tog mer än en vecka och till råga på allt skickade dem mina papper till fel person och jag fick någons pass på posten. Fy fan.

Nu ska jag käka lite lunch och gå igenom immigration papper en sista gång. Vad ska man käka till lunch då? Jag och A har varit väldigt duktiga på att laga mat hemma på sistone. Här ser ni några av dem goda rätterna vi gjorde förra veckan.

  1. Fried rice med kyckling, purjulök, chili och koriander
  2. Koreanska grillade short ribs med wokad pak choi och böngroddar
  3. Linguine med tomat- och getostsås, serverad med vitlökskorv
  4. Ugnsbakad teriyaki-lax med stekta portobello-svamp och purjulök
Hoppas min mamma är stolt över mig!

No comments: