2013-09-05

Vad gör jag hela dagarna?

Anthony, min mamma och många andra har frågat mig vad jag gör om dagarna och om jag är rastlös eller uttråkad än? Ärligt talat har jag bara varit här 5 dagar och jag har lyckats hålla mig sysselsatt alla dagar. Går upp när Anthony vaknar för jobbet vid kl 6-7 och somnar tidigt vid kl 22. Första dagarna packade jag upp resväskorna, städade och fixade. Det finns mycket kvar att göra i vårt hem (känns bra att säga vårt), så jag kommer att ha fullt upp de kommande veckorna. Tvätta fönstren, städa och fixa i trädgården står näst på listan.

Dessutom så är det ganska skönt att göra INGENTING. Jag kan bara rå om mig själv om dagarna och göra precis vad jag vill. Visst har jag mamma och Leon och alla därhemma i mina tankar, men här borta lyckas jag koppla bort det. Det känns så långt bort på något sätt. Mamma ska träffa kirurgen och få resultaten från operationen den 13:e september (fredagen 13:e!) och då få vi även veta vad som kommer att hända härnäst. Det enda vi kan göra är att hålla tummarna för hennes prognos. 

Känns som om min kropp vill göra ingenting. Det har varit lite mycket att hantera senaste halvåret. Idag följde jag med A till gymmet kl 5 på  morgonen (gymmet var fullt!). Körde ett ordentligt benpass och skulle precis köra biceps när huvudet bara snurrade, öronen bultade, fick blodsmak i munnen, kallsvettades och trodde jag skulle svimma. Gravid, gissade min mamma, haha. Jag tror bara att min kropp och mitt huvud är fullständigt utmattade.

Men ni som vill får gärna höra av er till mig på Facebook, Viber eller Facetimea mig om ni har iPhone. Vill gärna höra från er så klart. Tack för gratulationerna, kära ni. Kram på er!

1 comment:

Nya jeans ;) said...

Du skall laga frukost till din make och sen middag när han kmr hem o annat house-wifey ;) Yes housewife deluxe :D

Crazy det där med gymmet innan jobbet, särskilt 5 på morgonen :)