2013-09-18

Håll tummarna!

Spännande mail i min inkorg just nu. På torsdag ska vi på öppet hus på Vizcaya, prova lite smårätter och lära känna vår wedding venue. På fredag ska jag har skypemöte med damen som kanske ger mig ett distansprojekt där jag får utforma en e-utbildning för farmacevter (tack för tipset, älskade Erica!). Och idag ska jag träffa en pharmacy district manager som kanske kan ge mig en internship i framtiden. Ska försöka övertyga honom att anställa mig som volontär, innan jag får mitt work permit... Vi får se!

Igår skickade jag äntligen in mina immigration papper (Adjustment of status, Petition for Alien Relative, Application for Work Authorization, Application for Travel Document, puh!). Hoppas får svar snart. Adjustment of Status kan ta upp till 6 månader, men hoppas får work permit snart i alla fall. Och hoppas jag får mitt social security number snart!

Åh, håll alla tummar och tår för mig just nu!

No comments: