2013-09-14

Lördag!

God morgon, alla fina! Hoppas ni har en bra helg. Min helg började med havregrynsgröt med banan och blåbär. Gott och mättande! Jag har även hunnit städa, diska och slängt in en omgång tvätt. Ja, det blir så när mannen bara ligger och surfar och en rastlös Naffe inte har något att göra.

Igår var verkligen fredagen den 13:e och en riktig otursdag. Trodde jag kunde lämna in alla mina papper på Immigration Office, men icke! Allt måste skickas in per post, fast flera sagt åt mig att gå dit och lämna papper och betala avgifterna (man kunde göra så förut). Jaja, nu måste jag kolla vart allt ska skickas och ta extra kopior ifall något oväntat skulle hända. Suck.

Spenderade eftermiddagen på Downtown Mall bland alla sliskiga killar som ropar efter en, uteliggare och knarkare... Köpte i alla fall en kjol, ett linne och en jacka för pangpris på Forever 21 medan jag väntade på att hämta Anthonys mamma på tågstationen. Hon kom från Lake Tahoe och vi skulle skjutsa henne till Davis där hennes lilla valp låg på akuten på grund av kramper. Som ni kan förstå slutade dagen väldigt olyckligt och jag är fortfarande lite chockad och illa berörd av allt som hände.

Nu ska försöka fundera ut vad vi ska göra idag. Jag vill åka och kolla på wedding venues, men A verkar inte så sugen. I morgon ska vi i alla fall gå upp tidigt och städa upp i trädgården.

Ha en fortsatt bra helg allihopa!

No comments: