2013-09-30

Happy Monday!

Eller, det har snarare varit en riktigt seg måndag. Anthonys mage mådde inte så bra igår, vi misstänkte att han fått en släng av magsjukan. Han kunde dessutom inte sova på hela natten, utan somnade inte förrän typ kl 6 på morgonen. Jag vaknade dessutom konstant under natten för att kolla att han var ok. Så vi var sådär pigga när vi gick upp i morse. Stackarn fick vara hemma från jobbet idag. Så idag har vi mest segat.

Men på förmiddagen kom min nya fina telefon! Det blev, som ni kanske misstänkte, en iPhone 5s. Vet inte varför folk dissar den så mycket, tycker den är så snygg och härlig att hantera. Jag har inte fått någon huvudvärk av den. Visst är den dyrare än dem flesta Androids och kanske inte så innovativ, men smaken är ju som baken. Jag älskar min fina present från min fina älskling i alla fall! Har ett amerikanskt nummer nu i alla fall, om ni vill höra av er: 916-420-1655. Kom ihåg att lägga till +1 eller 001 framför numret.

Var en sväng förbi Rite-Aid idag och pratade med Nasi, den svenska apotekschefen. Hon har pratat med hennes chef lite grann och det lät som han var väldigt positiv, men han jobbar på att övertyga sin chef. Nasi peppade mig och gav mig lite tips om vad jag skulle göra och säga, hon berättade om hur väl hon skulle ta hand om mig om jag hamnade hos henne. Hon är verkligen fantastisk som gör allt detta för någon hon egentligen inte känner! Hon har ju själv gått igenom denna process, så hon vet ju hur jobbigt det är. Så jag ska ringa och tjata lite på hennes chef i veckan nu, så får vi se hur det går!

Nu läser kollar jag lite på den där e-utbildningen som jag ska revidera. Projektet ska sättas igång så snart som det går. Ska ha ett skypemöte i kväll kl 23 med den trevliga damen från Läkemedelsakademin. Ska försöka hålla mig uppe så länge...

Älskar kameran på den nya iPhone 5s (ursäkta skitiga spegeln!)

Fick Facetimea med finaste syrran och älskade Leon idag! Vem är gladast? Jag!

No comments: