2013-09-13

Dags för strålning

Det första jag gjorde när jag vaknade (förutom att pussa på Anthony) var att ringa min mamma. Idag hade hon träffat kirurgen och fått besked om att hon måste genomgå 25 dagars strålbehandling. På onsdag nästa vecka ska hon träffa onkologen och de ska gå igenom detaljerna. Kirurgen berättade även att den största tumören hade helt försvunnit tack vare cellgiftsbehandlingen och att de tog bort 15 lymfkörtlar!

Min moster i Kanada har genomgått 30 dagars strålbehandling och berättat att det inte är så jobbigt. Själva strålbehandlingen gör inte så ont, men huden blir "bränd" och kan lätt flika upp sig och bli sårig. Då gör det ont... Stackars mamma.

Men det var härligt att se hur mycket mammas hår har växt tillbaka och att hon får pussa på hennes solstråle Leon varje dag. Leon kan få en sten att bli glad.
Fick Facetimea en stund med älskade, lille Leon. Han känner fortfarande igen mig och ler när han ser mig i telefonen! Här leker han också med sin Alfons!


Igår när Anthony betalade räkningar gjorde jag buttercream frosting och gjorde mina torra muffins (de blev lite brända) till cupcakes istället! Dekorerade med färska blåbär - yummy! Like-a för recept!

No comments: