2013-09-20

Fredag!

Det känns som om dagarna går helt sjukt fort fram. Det känns som jag skrev bloggrubriken "Måndag igen!" typ igår. Nu har det gått nästan 3 veckor sedan jag flyttade hit och det känns som om jag inte suttit stilla någon dag. Ok, jag överdriver. Visst har det varit dagar då jag bara prokrastinerat framför datorn eller kollat på tvn hela dagen. Men det har inte varit många sådana dagar.

Det är kanske därför min mage säger ifrån. Kan även bero på att jag tog aspirin (fick så sjukt ont av min stelkrampsspruta), drack kaffe och käkade fet pasta en dag, ingen bra kombo... Har kört omeprazol i två dagar nu och känner mig lite bättre. Men första dagen var hemsk, fick ta 2 tabletter (40 mg) för att det skulle gå över! Så fort min hälsoförsäkring börjar gälla här, ska jag banne mig ta tag i problemet. 

Nu ska jag käka lite lunch och sedan bege mig till gymmet. Måste verkligen ta mig dit idag. Tjockis.

Dessa tabletter tog jag idag och igår, känner mig som en gammal kärring.

Lagade en massa god vietnamesisk mat häromdagen, min mamma var så stolt! Köttfärsomelett, zucchini-soppa med räkor och färsfylld tofu i tomatsås! Det ni!


Kalifornien har verkligen all slags frukter, året om. Alltid. 

No comments: