2013-09-05

Mrs Manglicmot!

Yes, igår gjorde vi det! Klockan 15 skjutsade svärmor mig till County Clerk där vi hade bokat en tid för att få vårt marriage license och "gifta" oss lagligt. Vi fick kolla att våra namn stämde och allt och bestämma oss för vad mitt efternamn skulle se ut. Det blev lite förvirrat eftersom både jag och A har så långa efternamn, hehe. Men till sist bestämde vi oss för att sätta mitt efternamn som Middle name och Anthonys namn som Last name.

Efteråt fick vi följa med en riktigt överviktig men supertrevlig man som skulle genomföra vigseln, till ett litet rum med en blomsterbåge i plast på en vägg. Så amerikanskt! Kändes som om Elvis skulle dyka upp när som helst! Vigselförättaren (som också jobbar som mäklare...) frågade om vi ville köra en en 30 sekunders vigsel eller en 2 minuters, haha. Svärmor insisterade på den längre eftersom hon ville spela in det hela på hennes iPad. Så vi höll varandras händer och svor varandra kärlek och trohet. Haha, det var nervöst, svettigt och jag sade fel två gånger... Pinsamt! Men jag skyller på att engelska inte är mitt modersmål.

Efteråt åkte vi till Wells Fargo och såg till att jag fick ett bankkort och tillgång till våra gemensamma konton. Killen på banken frågade oss direkt om vi precis gift oss, utan att vi hade sagt något. Tydligen hade han sett oss sitta och gulla i lobbyn och vi såg bara typiskt nygifta ut, hehe. Fick även skriva under med min nya signatur, haha, gick sådär...

Nu när det är avklarat behöver jag "register permanent residence" (få uppehållstillstånd), ansöka om work permit och få ett amerikanskt personnummer, social security number. Sedan har vi ju ett stort bröllop att planera till nästa år... Önska mig lycka till!

Nervösa i väntrummet!

Glada över att processen är över och att vi är lagligen man och fru!

4 comments:

Nya jeans ;) said...

Keeping it classy :D Näe vad gullligt e så glad för er skull

BFF said...

Yay grattis igen!!! Awesome, gillar att det fanns en 30 sek version att lova varandra livslång kärlek! Trodde det bara var i filmerna! Fina ni är iallafall <3

Donna said...

Är så glad för dig! Gratulerar igen! Lycka till därborta! Får se till och träffas när jag besöker K moster på västkusten :)

Laiwah said...

Ryste när jag läste blogginlägget. Så härligt, underbart och otroligt! Är sååå glad för er skull, lycklig <3 All lycka till er, o jag vill höra den långa varianten på söndag ;-) Love u!