2010-09-22

Skönhetssömn sökes!

Hittade till TV4 play och TV3 play , så har skrattat högt åt Idol 2010 ("Vadå sjunga hellre än bra! Alltså, jag vet att jag är grym!") och högre åt Svenska New York-fruar ("Om jag kunde, skulle jag bada i botox!") hela kvällen. Svensk tv när den är som bäst!

Allt för att glömma en fruktansvärt deprimerande nyhet. Läs här. Apotekarpraktikanter kan alltså få jobba 6 månaders på apotek utan lön. Välkommen till 2010, hälsar Apoteket AB. Åh, om ni bara visste hur många apotekarstudenter det finns som bojkottar er och som nu aldrig mer vill jobba för er... Förutom det hopplösa lottningssystemet som gör att man kan hamna på ett praktikapotek i Kil eller Flen, ska man tydligen nu jobba heltid i 6 månader utan betalning! Tro mig, icke-apotekare, vi sliter röven av oss för apoteken redan som det är. BFF lär sig nya grejer hela tiden och jobbar 9-18 på ett apotek i Lund, vilket ingen annan standardpersonal gör.

Icke att förglömma, man blir väl säkert påhoppad av någon Sverigedemokrat och deporterad också. Men det är sånt man får ta. Tack för att jag har er i alla fall, mina vänner, för att ni sätter ner foten och visar var ni står gentemot rasism. Jag är så stolta över er.

Klockan är 01.22. Dags att stänga av datorn och gå och lägga sig. "Vem är du?! Och vad har du gjort med Naffe?" kanske du tänker. My God, jag behöver verkligen min skönhetssömn. Med betoning på skönhet. Är i Linköping i helgen om någon vill träffas för en fika. Annars så ses vi igen i Uppsala på söndag.


Grey is the colour of my mind.

No comments: