2010-09-08

Wise man

Min pojkvän är en vis man. Han känner mig bättre än jag känner mig själv. Idag pratade vi än en gång om vi ska fortsätta med de här galenskaperna eller om vi bara ska ge upp. Han säger alltid att han vet att han vill ha mig men att han tvivlar på mig. Jag frågade varför han alltid oroade sig för att jag skulle ändra mig.

you're young
and i know what it was to be 23

thats why i worry about you
b/c you're just starting a "career" as a young adult
and you're just starting your career
why be tied down?

sometimes i just don't think you know what it is you want. maybe you second guess all the time?
maybe you have to convince yourself that this is what you want
if you were older (and i'm not mocking you) i think i wouldn't worry about this
just b/c you would know more about what your balance is

Han har ju så rätt. Som om han läser mina tankar. Jag vet oftast inte vad jag vill. Jag är ung, jag borde inte vara bunden till någon. Men. Jag vet att jag vill flytta till USA ett tag och jobba (såg att apotekare tjänar 50-60 000 SEK i månadslön). Jag vet att jag verkligen försöka få det att funka med A. Jag älskar honom.

Men sen då? Om det strular med jobbvisum? Om jag pga av regulationer inte får "flytta" förrän om 2 år eftersom jag nyss varit utbytesstudent? Vad gör vi då? Vad gör jag då?!


...

No comments: