2010-09-06

A walk along the Fyrisån

Efter en buffé på Little Italy gick jag och syster på en mysig 1-timmespromenad längs spegelblanka Fyrisån. Vi pratade väldigt mycket. Tror vi äntligen har hittat tillbaka till varandra. Min lillasyster på blott 20 år har gått igenom mycket i sitt liv och ibland undrar jag om hennes själ är mycket äldre än min... Så mycket död, sorg och mörker har funnits i hennes liv. Jag har inte alls gått igenom mycket, när jag tänker efter. Jag har varit väldigt lyckligt skattad. Men jag är trots allt hennes storasyster som betalar hennes buffé och påminner henne om att skydda sig. Älskar henne.


Domkyrkan och Saluhallen


En av många nostalgiframkallande platser längs ån...


Speglingar...


Syster vill inte vara med på bild


Uppsala Slott och Fågeldammen by night

No comments: