2013-07-17

48 hours, my ass!

Köpte en ny deodorant Vichy 48 hours antiperspirant från apoteket för att prova. Många har hyllat denna och jag som är svettlökarnas drottning ville se om alla löftena infriades. Priset drar ju redan ner på upplevelsen (99:- för en deo...) men jag gillade den lätta doften och blev positiv överraskad över att den inte lämnade några fläckar alls på kläder! Är inte så förtjust i roll-on deo, men smaken är ju som baken. 

Efter en veckas prövotid har jag dock inte upplevt mindre svett och mer fräschör utan har istället känt mig extra obekväm. Den utlovade 48 timmars-effekten verkligen inte sitter i så länge, snarare 8 timmar... Efter en jobbdag luktar jag skunk och känner mig svettig. Bu! Men det kanske passar andra bättre, kanske dem som inte svettar så mycket och är förmodligen perfekt till dem som har känslig hud (ingen alkohol, inga parabener). 


Har hittills använt Dove Go Fresh deostift med gurk- och grönt te-extrakt och jag ska nog gå tillbaks till det. Doftar helt underbart och känns torrt och säkert för en svettlök som jag. Priset ligger på 39:- och den finns i de flesta butiker. Personligen tycker jag att deostift känns mer hygieniskt eftersom deon "försvinner" medan man använder den och smuts och bakterier inte samlas i behållaren. Enda minuset är att det blir vita fläckar på kläder... 


Jaha, det var ju inte meningen att det skulle bli ett deo-inlägg. Men idag jobbade jag 10-18, sedan körde jag 1 timmes bodypump i en varm sal och till slut cyklade jag hem så min deo har verkligen fått jobba idag, hehe. 

Nu, sova! God natt, mina små smultronstrån!

2 comments:

Anonymous said...

Haha. Det är inte många som klarar av att göra ett inlägg om deo intressant!

Naffe said...

Haha, jag tar det som en komplimang! Tror jag...