2013-07-29

After work med Muhammad!

Hade bokat in en after-work med min käre gymnasiekompis och Uppsala-vän Mo. Efter jobbet gick jag en sväng på stan och spanade in rean och lite babykläder till Leon. Men hittade som vanligt nada. Så trött på shoppingen i Linköping. Vi möttes upp runt kl 19 och jag tror att vi inte slutade prata förrän kl 22. Vi hade helt sjukt mycket att prata om helt enkelt! Har saknat min homie. Och han har saknat mig, sade han flera gånger, awwwe.

Det är konstigt hur vissa kompisar bara finns där i livet för en. Muhammad är en kille jag vet att jag skulle kunna ringa om jag behövde och han känner likadant. Han är lojal, omtänksam och han finns verkligen där för en när man minst anar det. Kommer fortfarande ihåg när han kom förbi med Häagen Dazs-glass då jag och mitt ex precis gjort slut. Han är bara så genuint snäll.

Vi tog en god pasta papardelle med oxfilé, grädde, parmesan och valnötter (!) på Café Cioccolata 

Och till efterrätt blev det så klart Bosses! Vi båda tog en mini mjukglass med lakritsströssel (för 30:-, skandal!)

Utsikten när jag cyklade hem från stan - så sjukt jäkla vackert! Älskar livet.

2 comments:

Lisa said...

Ojojoj, vilket skägg han har!

Naffe said...

Ja, jag blev riktigt chockad!