2013-07-23

Myskväll

God kväll! Förlåt för den sena uppdateringen, jag har haft en ganska intensiv tisdag. Var uppe till kl 3 igår natt för att läsa Catching Fire (andra boken i Hunger Games-böckerna). Ja, jag vet, jag har läst den förut, men jag blev bara så sugen när jag såg trailern för den andra filmen. Så som den nörd jag är läste jag till 3 på natten...

Vaknade med världens skuggor under ögonen men provade Make Up Stores Cover All (den gula, gult neutraliserar blått!) och den var riktigt bra. Dagen var ganska seg med få kunder men kära Monica piggade så klart upp mig. 

Efter jobbet handlade jag lite på Hemköp (personalen där känner igen mig och småpratar glatt...) och åkte sedan till Sofie. Hon bjöd på middag och jag tog med jordgubbar och glass som efterrätt. Sedan kollade vi på tv, skvallrade, klagade, kollade på en film om barnkiddnappning (fy!) och var lite halvmongo på slutet (Sandra, du vet hur Sofie kan bli...). Allt som allt en vanlig Naffe-Sofie-kväll med god mat och mys. 

Mina marinblå Ralph Lauren-shorts matchade min marinblå kavaj - power suit!

Sofie har skaffat sig en himla snygg fåtölj-liknande grej. Grymt bekväm faktiskt!

Till middag hade Sofie svängt ihop en kycklingsallad med mycket rödlök och till den en god vitlökssås! Inget hångel för oss två... Men så gott var det! Vi lyfter tungt och äter som hästar...

Världens godaste efterrätt: färska jordgubbar med vaniljglass!

No comments: