2013-07-11

Blandade känslor

Idag var en ganska tröttsam dag, både psykiskt och fysiskt. Väcktes kl 8 av en läkare från vårdcentralen som berättade att enligt mitt utandningstest hade jag inga magsårsbakterier Helicobacter pylori. Nu skulle han skicka en remiss till sjukhuset så att jag fick göra en gastroskopi. Väntar med spänning...

Hela förmiddagen gick jag runt och oroade mig för mamma som tog sin sista cellgiftsbehandling runt kl 11. Kl 13 kunde jag äntligen ringa henne och då var hon hemma och mådde relativt bra. Nu kommer dock de värsta dagarna då kortisonet ger henne blodsockertoppar, orolig mage och sömnlöshet... Den 15 juli ska hon träffa sin kirurg och planera inför operationerna. Då får hon även se resultaten från de senaste mammografierna. Inte förrän hon är opererad vet vi hur prognosen är. Vi kan bara hoppas på en bra prognos för älskade mamma.
Hade på mig ett garderobsfynd, gillar volangerna men kollegan hade rätt, gick och drog i klänningen hela dagen... Jaja, snygg kände jag mig i alla fall, haha.

Jobbade som vanligt till kl 18 och sedan cyklade jag hem i solskenet. Det är typ höjdpunkten på dagen. När jag kom hem väntade mig ett kuvert från amerikanska ambassaden! Det innehåller en tjock bunt med alla papper jag ska fylla i och sedan skicka tillbaks till dem. När de har allt kommer de att kontakta mig för intervju. Spännande! Flytten börjar närma sig...

Äntligen! Ett tjockt brunt kuvert från amerikanska ambassaden!

Jag käkade middag en snabbis och fick sedan en inköpslista från mamma. Körde till Willys och ICA Maxi och handlade det hon ville ha. Blev riktigt bortskämd idag. En söt kille på Willys knappade in mina tre påsar med stora goda körsbär som plommon (!), så jag betalade 30 kr/kg istället för 60 kr/kg! Och på Maxi frågade jag en glad kille om vattenmelonerna var kärnfria, han svarade att han skulle skära upp en och kolla (!) och kom sedan stolt ut och visade den kärnfria melonen. Det finns verkligen trevliga människor i handeln! 

Hittade en riktigt fashionabel colaburk! Vad de hittar på för att tjäna pengar, haha!

Nu är jag helt slut igen. Ska bara fylla i lite papper från ambassaden och sedan duscha och gå och lägga mig. En dag kvar innan lediga helgen... 

No comments: