2013-07-25

Hej amerikanska ambassaden!

Jag sitter på mitt rum i detta stiltje till sommarvärme. Jag var redan sömnig vid kl 21, men har spärrat upp ögonen och suttit hela kvällen och försökt organisera alla papper till visumet. Jag tror jag är klar! Det enda som fattas nu är min hälsokontroll (vilket jag har bokat i Göteborg 7 augusti) och mitt födelsebevis översatt till vietnamesiska. Men ska skicka in födelsebeviset till vietnamesiska ambassaden i morgon och få det översatt. Ska skicka in min checklista till amerikanska ambassaden i morgon och förhoppningsvis bokar dem en visumintervju med mig inom kort. Oftast tar det inte långt tid efter intervjun tills man får visumet.

Idag sprang jag till banken på lunchen och hämtade mitt bank statement där mina tillgångar står, så att amerikanarna inte tror att jag kommer att leva på dem. Swedbank har verkligen bra service. Tjejen jag mailade med ordnade med mitt bank statement i förväg så att jag bara kunde gå dit, slippa stå i kö och hämta det snabbt. Tack! Dessutom fick jag bank statement till priset av ett, haha. Jag hann även ta visumfoton på Rolfs foto, vilka trevliga grabbar. Fick 100 kr rabatt för att jag tog 4 foton istället för 2 (behövde 3 för visumet...). Tack! Hann även springa in till en fotoautomat och ta foton som behövs för hälsoundersökningen i Göteborg. PUST! Inte undra på att jag får magkatarr titt som tätt, haha.

Om allt går som det ska och visumet är ordnat innan september tänker jag åka med Anthony tillbaka till Sacramento, när han åker hem 1 september. Det är bestämt, efter många och långa samtal med min livscoach, psykolog och älskade mamma. Jag flyttar till USA 1 september eller så fort visumet blir klart. Jag får äntligen komma hem till min älskling.

1 comment:

Bff said...

Låter fint att ni fattat ett beslut och att ansökan börjar bli komplett!! Hoppas din mamma blir starkare för var dag som går. Skicka massa kärlek!