2013-07-07

Tråkig söndag

Gick upp kl 8 för att följa med pappa och faster till kyrkan. Faster tycker jag borde be mer för min mamma. Ok. Faster är gammal och väldigt religiös, så följa med till kyrkan ibland är väl det minsta jag kan göra för henne.

Kom hem kl 10 och gick och lade mig igen. Sofie ville åka och bada men när jag väl såg hennes meddelande hade hon redan åkt iväg med familjen. Jaha, somnade om igen. Vaknade kl 12 och käkade lunch med familjen. Sedan har jag städat mitt rum, håller på och tvättar massa lakan och strykt gardiner som syrran ska få. Riktigt tråksöndag alltså. 

Nu är hela familjen hos syrran så jag fick lite egentid. Gjorde en god smoothie på hallon, blåbär, vaniljsocker och lite honung. Mmm! Sedan satte jag mig på min solstol i trädgården och lapar lite sol medan jag väntar på tvätten. Livet är inte så dumt egentligen. 

Jag känner mig själv. Får jag ingen egentid kan jag lätt bli kinkig. Nu känns plötsligt allt bättre. 

Min goda bärsmoothie! 

Dagens: bikinitopp från H&M och shorts från USA. Syns att jag käkat lite väl många brownies...

No comments: