2012-12-29

Mys med Fadia

Istället för att sitta hemma på en lördagskväll själv med min älskling laptopen, tog jag bilen till Fadias föräldrar och myste med henne. Kom dit ungefär klockan 20.30 och vi satt i deras gästrum och pratade non-stop till klockan 1, då jag körde väldigt sömnigt men försiktigt hem. Men vi hade bara så mycket att prata om! Karriär, kärleken, familj... Just nu bor hon i världens ände Kalix, men Fadia är en vän som jag hoppas jag håller kontakten med länge.

Vi skrattar väldigt mycket ihop, vi har upplevt mycket ihop (känt varandra i 10 år nu, hon hälsade på mig i USA), vi förstår varandra eftersom vi har likadana bakgrunder (andra generationens invandrare, höga förväntningar från familjen) och vi är på ungefär samma nivå i livet (unga, drivna och nya i arbetslivet). Jag är så avundsjuk och så imponerad över allt Fadia upplevt under sitt traineeår och alla affärsresor hon varit på, på de senaste två åren. Vilken ambitiös och duktig vän jag har! Man blir ju så stolt när det går bra för ens vänner!

Min fina och duktiga vän

Fadias söta mamma kom med en brick full av popcorn, chips och cider till oss!

No comments: