2013-01-30

Bananas are for monkeys?

Men jag tycker ju om bananer! Gott och billigt efter ett träningspass och bra för min mage. Bodypump var svettigt idag, benen började darra på slutet och de där jäkla plankorna är inte att leka med. Har fortfarande massiv träningsvärk i vaderna efter stepen igår. Nu har jag käkat lite middag och fått höra hur lycklig lottad jag är som bor hemma och har maten färdig på bordet när jag kommer hem...

Det är många som har nämnt det på sistone och jag blir liiite irriterad varje gång jag hör hur lycklig och bortskämd jag är. Jag vet att jag är lyckligt lottad som får bo med mamma en tid i mitt vuxna liv. Det är klart att det är lyxigt att få käka mammas mat och bara bo som ett ansvarslös barn under mammas tak. Men det är inte ens självvalt. Pappa bor ju i Nkpg så han slipper veckopendla och för att han ska slippa betala dubbla hyror flyttade jag hem för att betala "hyran" för vårt hus.

Min förra lägenhetsvärd frågade faktiskt om jag ville ha förstahandskontrakt för lägenheten på Snickaregatan och jag var så sugen på att tacka ja. Lagom stor lägenhet mitt i stan, nära till stationen och privatliv. Men jag flyttade hem för familjens skull, för att hjälpa dem och vara dem nära. Så därför blir jag liiite irriterad när folk verkar tycka att jag bara slappar, aldrig lagar mat själv och så vidare...  Jag kan och vill gärna bo själv och tvättar och lagar gärna mat själv. Men nu är det så här det är och det är inte självvalt, så jag förtjänar inte att ha dåligt samvete för det.

Sjukt dålig sal på Actic 2, med stolpar i mitten så man inte ser instruktören!


Apan gillar bananer (har inte snorkråka under näsan, utan fläck på spegeln...)

No comments: