2013-01-11

Torrshampoo?

Tvättar ni inte håret varje dag men måste se representabel ut på jobbet? Torrschampo är svaret! Sedan jag upptäckte detta fenomen (jag vet, jag är sen) så har mitt liv varit lite lättare. Speciellt när man har färgad och långt hår, så är det skönt att slippa tvätta håret för ofta. När håret känns halvflottigt och platt så sprayar man lite vid rötterna och plötsligt är volymen och fräschören tillbaka.

Har testat mig igenom lite olika sorter och tänkte dela med mig av mina erfarenheter! 

Label M Dry Shampoo 200 ml - NNNNN
Bästa jag provat hittills! Jag trivs med den diskreta (vuxna) doften, det blir inga vita fläckar i håret eller på kläder och det blir en skön studs i håret efter användning! Priset är dock i överkant, för min smak. Första flaskan kostade typ 200 kr hos frisören, sedan har jag hittat den på nätet för billigare peng. 


Osis Refresh Dust 100 ml - NNNN
Min favorit när jag är på resande fot (vilket jag är en hel del)! 100 ml ryms i handbagaget, den har en ljuvlig (schampofräsch) doft och lämnar heller inga fläckar. Dock kostar miniflaskan 99:- och tar slut väldigt snabbt.

Osis Dust It, 50 g - NNNN
Den ökända lilla röda burken finns väl i alla tjejers badrumsskåp nu, men ni som inte har testat - testa! Ger väldigt mycket volym och stadga och gör att din hårbotten känns mindre flottig. Är också väldigt dryg för sitt pris som ligger runt hundralappen.


Batiste Dry Shampoo for Dark and Deep Brown, 200 ml - NNN
När jag inte hittade Label M någonstans i Linköping så gick jag in på Åhlens och fick rekommendation att köpa Batiste. Finns i en olika sorter torrschampo som passar olika hår. Jag provade för mörkt hår och, ja den var helt ok. Doften tyckte jag var sådär (lite chokladig nästan) och lite för stark för jobbet, men det är väl en smaksak. Man får vara försiktig och spraya från långt avstånd då den lämnar vita fläckar annars. Priset är ett stort plus då den kostar 69 kr för en stor flaska!



Sista tips från coachen: köp hårprodukter på nätet! Så mycket billigare och ibland är det fri frakt! Jag brukar göra en prisjämförelse på prisjakt på min produkt och sedan klicka hem den. Billigt och precis samma produkt!

No comments: