2013-01-28

Nyårslöftet?

Ni kanske undrade hur det egentligen går med mitt nyårslöfte att bli en mer hälsosam människa och försöka gå ner de där 5 kilona? Jodå, det går sakta men säkert.

Träning
Som ni märker har jag kommit in i en bra träningsrutin. Har fått in 4 träningsdagar i veckan de senaste 3 veckorna. Varvar styrka med kondition och yoga när jag kan. Boxar med Sofie varje tisdag, när vi båda kan. Fortsätt så!

Kost
Försöker äta mindre portioner och mer mellanmål, men som den matglada person jag är så kanske jag fuskar ibland. Har ju detox-månad nu och har väl lyckats undvika frestelser ganska bra med några undantag. Kan bli bättre!

Övrigt
Dricker mycket vatten, har en flaska ståendes nära till hands på jobbet. Sömnen kan bli bättre, somnar fortfarande runt kl 1 och får inte riktigt 8 timmar... Har inte druckit alkohol sedan nyår förutom ett glas vin till maten igår på kock-kvällen. Skärpning!

Summering
Har gått ner 2,5 kg sedan julen, men eftersom jag gick upp typ 2 kg inför julen så räknas det inte riktigt. Min målvikt för 2013 är 55 kg och nu ligger jag på 59,5 kg. Lång väg att gå... Eller springa, hehe. Kämpa, Naffe!

Nummer 1 och 2 check! Nummer 3 och 4 går sådär...

No comments: