2013-01-10

Naffe & Anthony tour 2012

Här kommer en liten plan på vad vi ska hitta på när Anthony är här! Han kommer att vara här totalt 3 helger totalt. Han anländer lördag 16:e februari och flyger hem söndag 3:e mars. Boka upp oss om ni vill träffa honom och hitta på något med oss. Åh, det ska bli så mysigt!

16-18:e februari - Stockholm
På lördagen ska jag hämta Anthony som landar klockan 10 på Arlanda. Sedan ska vi... Ja, ni vet, haha. Men det blir nog en ganska lugn dag med lite brunch/lunch och sedan en romantisk middag någonstans. Lördagen är A bara min! Vi ska bo på Radisson Blu Waterfront hela helgen och verkligen lyxa till det.
På söndagen hoppas jag att några av våra Sthlms- eller Uppsalavänner vill hitta på något. Kanske fika på något mysigt ställe eller göra något typiskt stockholmskt - gå på museum, promenera på Söder eller besöka Skansen. Nu pratar vi ju om februari, så vi får se hur vädret är...
På måndagen vill A besöka Stockholmsbörsen som ligger lite utanför centrum (som den finansnörd han är), får se vad vi hinner med mer. Tillbaks till Lkpg runt kl 16.

Radisson Blu Waterfront är guldbyggnaden i mitten
En liten födelsedagsfest 23 februari
Eftersom A och jag kommer att fira våra födelsedagar tillsammans, vill vi gärna göra det med våra vänner och familj också! Den 23:e kommer det att bli en liten tillställning. Vet inte var, när och hur ännu, but save the date, som man säger i USA!

Malmö & Köpenhamn 24-26 februari
Anthony har varit i Sthlm, Gbg, Kiruna, Lkpg men ännu inte i södra Sverige, så det är dags! Blir mysigt, för jag har själv inte varit söderut på många år. På söndagen kommer vi fram klockan 16 (eftersom morgonbiljetten ökade typ 300% på någon dag) till Malmö, så det blir nog bara lite sightseeing och mysig middag någonstans (som har öppet på söndagar...). Bokade Savoy Hotel först, men har avbokat för jag läste så dåliga recensioner om det. Någon som har tips på mysiga hotell i Malmö?
På måndagen beger vi oss över Öresund till Köpenhamn för lite turistande, se Lilla sjöjungfrun, se Nyhavn och kanske besöka Christiania. Är lite sugen på att se Köpenhamns motsvarighet till NY's  "Meatpacking District"Kødbyen och käka något gott där. Blir spännande!
På tisdagen åker vi tillbaks till Lkpg klockan 19, så vi har lite tid på oss att kanske cykla till Västra hamn och se Turning Torso och mysa lite. Vill gärna besöka Bastard, en restaurang som verkar fantastisk.

Malmös Västra Hamn

Nyhavn - om det ändå vore så här vackert och soligt när vi är där...

Arlanda, 2-3 mars
Är ledig på lördagen, A's sista dag här, så då ska vi, efter att vi har umgåtts med min familj, åka upp till Arlanda och checka in på det nybyggda Clarion och bara mysa vi två, resten av dagen. Clarion ska tydligen ha en riktigt bra restaurang Table and Kitchen, signerad Marcus Samuelsson. Klockan 6 på söndagsmorgonen åker A tillbaks till USA, buhuhu...

En bild från hotellets restaurang

3 comments:

Marie said...

Om ni vill gå på museum kan jag rekommendera Fotografiska! De har sin största utställning någonsin just nu, jag har sett och gillat den:) Och restaurangen med bästa utsikten.

Anders Flodqvist said...

Hej! Nu jobbar jag på Nordic Choice Hotels som bland annat har Clarion Collection, så jag är inte helt opartisk. Men för hotell i Malmö kan det kanske vara värt att spana in Clarion Collection Temperance. Jättemysigt och centralt i Malmös skönaste stadsdel enligt mig.

Vill också rekommendera Paté Paté om ni ska till "köttbyn" i Köpenhamn. Var där med flickvännen i somras och de har helskön 30-talsölhakskänsla med bra mat till helt okej priser. Vi var helnöjda!

Till sist hoppas jag att ni får en härlig vistelse på Arlandahotellet :)

Mvh Anders Flodqvist

Naffe said...

Tack Marie och Anders för bra tips!!