2013-01-09

Duktiga Naffe!

Idag måste jag ge mig själv en klapp på axeln! Jobbade 9.30-19 under intensiva timmar. Med hjälp av receptarien som hoppade in från vårt systerapotek i Tannefors och mina duktiga tekniker, gick det som smort! Blev lite kö, men inget kaos.

Efter jobbet gick jag med bestämda steg mot gymmet och var lite halvt opepp på att gymma. Såg att det var body combat på schemat och när den söte killen i receptionen log peppande, så kunde jag inte låta bli. 1 timmes body combat! Fy fasen! Svetten rann och jag stank som en svettlök efter passet. Läst någonstans att en tjej i min viktklass bränner runt 500 kalorier (individuellt så klart!) på 1 timmes body combat! Efter passet funderade jag på att ta bussen hem när jag såg det snöblandade regnet. Men jag CYKLADE hem! 5 km i snöblandat regn, man blir ganska blöt... Åh, vad jag är duktig!

Har käkat middag nu och ska ta en dusch. Sen blir det nog sängen, så man klarar en mastodontdag till. En kollega är fortfarande sjuk och det blir tunt med personal i morgon igen... Men det ska gå bra!

Sådär såg jag ut under passet... not! 

No comments: