2013-01-29

The Girl Who Feels Sorry For Herself

Om Harry Potter kallades för "The Boy Who Lived" kan ni kalla mig för "The Girl Who Feels Sorry For Herself". Det är jag det. Oavsett vad som händer så brukar jag tycka mest synd om mig själv. Det kanske är för att jag är storasyster och alltid brukar klara mig själv. Jag är inte van vid att andra ska tycka synd om mig. Så jag tycker synd om mig själv. Hur som helst, får jag rycka upp mig nu. Ingen som tycker att det är roligt med en gnällspik.

Men det är skönt att jobba. Så fort jag kommer till jobbet och träffar kollegor och kunder är det som att man tvingas vara trevlig och le. Och efter ett tag så har man glömt sina egna bekymmer. Om jag bara skulle sitta hemma skulle jag bli mentalsjuk.

Bild: denna tog jag precis efter jag gjort FPGEE-provet som kämpat med och pluggat hela hösten. Jag var ganska nöjd och stolt över mig själv.

No comments: